Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.


Därför måste banken ställa frågor

Penningtvättslagen innebär att banken måste göra en bedömning av risken för att användas för penningtvätt.

Lagen ställer höga krav på att vi har god kunskap om våra kunder och deras bankaffärer. Vi arbetar redan idag med nära kundrelationer, men de nya regelverken kräver att vi måste ställa några ytterligare formella frågor till både befintliga och blivande kunder. Därför får en del av våra kunder ett brev gällande detta.

All kundinformation banken tar del av behandlas konfidentiellt och omfattas av banksekretessen.

För mer information ta del av Svenska Bankföreningens infomationsblad här.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

TELEFONBANKEN

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22

KUNDCENTER FÖRETAG

Öppet alla dagar 07.00-23.00*
Från Sverige: 0771-33 44 33
Från utlandet: +46 771 33 44 33

DIGITAL SUPPORT

Öppet dygnet runt*
Från Sverige 0771-97 75 12

SPÄRRA KORT

Öppet dygnet runt
Från Sverige:  08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

*Andra öppettider kan förekomma under storhelger

OM BANKEN

Clearing: 8114-1
BIC/Swift: SWEDSESS
GIIN: NQHBSU.99999.SL.752
Bankgiro: 981-1142
Org. nr: 582000-5345
Styrelsens säte: Hedemora

SÖDRA DALARNAS SPARBANK

Hökartorget 5, Box 204
776 28  Hedemora
info@sodradalarnassparbank.se

Telefon: 0225-358 00
facebook.com/sodradalarnassparbank

Tro, hopp och Klöver-logotype