Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

2018-11-21

Anmäl ditt bankkonto till Swedbanks kontoregister och få insättningar direkt på ditt konto i din bank

Genom att anmäla ditt kontonummer till vårt kontoregister kan du få utbetalningar från företag, myndigheter och kommuner som betalar ut pengar via Swedbanks utbetalningssystem - oavsett vilken bank du har. Din anmälan till Swedbanks kontoregister innebär inte att du blir kund i Swedbank.

Exempelbild

Anmälan med e-legitimation

Vid registrering med e-legitimation blir ditt konto aktivt för insättning inom två bankdagar.

Anmälan för dig som har s.k. samordningsnummer

För privatperson som har s.k. samordningsnummer istället för personnummer är det möjligt att göra kontoanmälan utan e-legitimation. För dig som har konto hos Swedbank och sparbankerna blir kontot verifierat och aktivt för insättning inom två bankdagar. För konto i andra banker kan det ta upp till tre bankdagar innan kontot är verifierat och aktivt för insättning.

Omyndig person eller konto i utländsk bank

Vill du anmäla ditt konto i en utländsk bank eller för en omyndig person är du välkommen in till Swedbank och sparbankernas kontor så hjälper vi dig med detta. Innan anmälan av konto i utländsk bank behöver du först kontrollera att företaget du ska få pengar från kan göra utlandsbetalningar.

Befintliga Swedbank-kunder

Om du är kund i Swedbank och inte anmält ditt bankkonto till vårt kontoregister, behöver du göra detta för att kontot ska bli aktivt för insättningar.

Gör kontoanmälan här

Som privatperson kan du anmäla ditt konto i svensk bank till vårt kontoregister med e-legitimation. För att göra en kontoanmälan måste du vara myndig dvs 18 år eller äldre. (Webbplatsen drivs av Swedbank och Posti Messaging AB).

Registrera ditt konto här

Förändrad rutin vid kontoanmälan till Swedbanks kontoregister

Fr.o.m. vecka 47, 2018 är funktionaliteten för kontoanmälan till Swedbank kontoregister förändrad. Kontoanmälan utan e-legitimation begränsas till att endast vara möjlig för privatpersoner med s.k. samordningsnummer. Förändringen innebär att det endast är privatpersonen själv som kan göra en kontoanmälan

Dela

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

TELEFONBANKEN

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22

KUNDCENTER FÖRETAG

Öppet alla dagar 07.00-23.00*
Från Sverige: 0771-33 44 33
Från utlandet: +46 771 33 44 33

DIGITAL SUPPORT

Öppet dygnet runt*
Från Sverige 0771-97 75 12

SPÄRRA KORT

Öppet dygnet runt
Från Sverige:  08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

*Andra öppettider kan förekomma under storhelger

OM BANKEN

Clearing: 8114-1
BIC/Swift: SWEDSESS
GIIN: NQHBSU.99999.SL.752
Bankgiro: 981-1142
Org. nr: 582000-5345
Styrelsens säte: Hedemora

SÖDRA DALARNAS SPARBANK

Hökartorget 5, Box 204
776 28  Hedemora
info@sodradalarnassparbank.se

Telefon: 0225-358 00
facebook.com/sodradalarnassparbank

Tro, hopp och Klöver-logotype