Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Identitetsstölder och ID-kapningar allt vanligare

Bedrägerier där en annan person utnyttjar en annans persons personuppgifter för att handla varor eller tjänster ökar. 

Exempelbild

Detta tyder UC:s statistik som visar att allt fler bedrägerispärrar sig hos UC på. I våra hemförsäkringar ingår ett försäkringsmoment för identitetsstöld. Försäkringen ger dig hjälp om någon utomstående använder din identitet för att begå bedrägerier eller kriminella handlingar. Exempelvis lånar pengar eller tecknar abonnemang i ditt namn.

Försäkringen ger dig tillgång till telefonsupport kring dessa frågor 24 timmar om dygnet samt tillgång till juridisk assistans för upp till 100 000 kr.

UC har dessutom lanserat tjänsten espärr. Läs mer om eSpärr på deras hemsida via länken till höger.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

TELEFONBANKEN

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22

KUNDCENTER FÖRETAG

Öppet alla dagar 07.00-23.00*
Från Sverige: 0771-33 44 33
Från utlandet: +46 771 33 44 33

DIGITAL SUPPORT

Öppet dygnet runt*
Från Sverige 0771-97 75 12

SPÄRRA KORT

Öppet dygnet runt
Från Sverige:  08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

*Andra öppettider kan förekomma under storhelger

OM BANKEN

Clearing: 8114-1
BIC/Swift: SWEDSESS
GIIN: NQHBSU.99999.SL.752
Bankgiro: 981-1142
Org. nr: 582000-5345
Styrelsens säte: Hedemora

SÖDRA DALARNAS SPARBANK

Hökartorget 5, Box 204
776 28  Hedemora
info@sodradalarnassparbank.se

Telefon: 0225-358 00
facebook.com/sodradalarnassparbank

Tro, hopp och Klöver-logotype