Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Checklista

Vi hjälper dig självklart med det praktiska när du vill bli kund hos oss. Men det är viktigt att du tänker igenom vilka tjänster du har i din tidigare bank.

Det vi behöver från dig​

  • Uppgifter om konton och krediter.
    Ta med ditt senaste årsbesked eller kontoutdrag. Finns det fler kontohavare måste de lämna fullmakt.

  • Har du ett skogskonto, ta med kontoutdrag där ursprungliga beskattningsåret framgår.

  • Uppgifter om bankkort och betal- och kreditkort med saldo och eventuellt utnyttjade krediter. Tänk på att korttransaktioner kan redovisas senare än vid köptillfället.

  • Säkerhetsdosor till din internetbank.
    Vissa banker tar ut en avgift för förkomna säkerhetsdosor.

  • Uppgifter om anslutna autogiron.

  • Uppgifter om lön och andra betalningar
    Vilka insättningar får du till ditt konto? Har du stående överföringar från och till dina bankkonton?

  • Bankbok.

  • Checkar som ska makuleras.

Tänk också på att:

Om ni är en förening
Att ni tar med er protokoll och stadgar redan på första mötet

Om du har framtida betalningar till bank- och plusgiro eller utlandet
Betalningar som du lagt upp i din gamla internetbank följer inte med automatiskt. Du måste registrera betalningarna på nytt i din nya internetbank.

Om du har e-faktura:
- Betala dina inkomna e-fakturor innan du avslutar din gamla Internettjänst, eller registrera om dem manuellt i din nya internetbank.
- Spara ner dina e-fakturor i din egen dator eller skriv ut dem.
- Ett tips är också att notera ner eller skriva ut vilka företag du får e-faktura ifrån.
- avanmäl e-fakturor i din gamla internetbank
- beställa e-faktura på nytt i din nya internetbank.
OBS! Till dess att du gjort en ny anmälan till e-faktura i din nya internetbank får du pappersfakturor.

Om du har en e-legitimation
e-legitimation fungerar oberoende av bank fram till utgångsdatum.

Om du har ett bankfack
Vill du behålla ditt bankfack i din gamla bank ska du kontrollera med din bank hur bankfacket ska betalas.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

TELEFONBANKEN

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22

KUNDCENTER FÖRETAG

Öppet alla dagar 07.00-23.00*
Från Sverige: 0771-33 44 33
Från utlandet: +46 771 33 44 33

DIGITAL SUPPORT

Öppet dygnet runt*
Från Sverige 0771-97 75 12

SPÄRRA KORT

Öppet dygnet runt
Från Sverige:  08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

*Andra öppettider kan förekomma under storhelger

OM BANKEN

Clearing: 8114-1
BIC/Swift: SWEDSESS
GIIN: NQHBSU.99999.SL.752
Bankgiro: 981-1142
Org. nr: 582000-5345
Styrelsens säte: Hedemora

SÖDRA DALARNAS SPARBANK

Hökartorget 5, Box 204
776 28  Hedemora
info@sodradalarnassparbank.se

Telefon: 0225-358 00
facebook.com/sodradalarnassparbank

Tro, hopp och Klöver-logotype