Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Mobilt BankID

Betala räkningar, swisha, deklarera och vabba direkt via Mobilt BankID. Med Mobilt BankID kan du logga in på din mobil- och internetbank samt identifiera dig och sköta dina ärenden på banken, myndigheter och företag.

Så här skaffar du Mobilt BankID

1. Ladda ner appen

Ladda ner BankID säkerhetsapp för:

iPhone/iPad (AppStore)

Android (Google Play)

Windows Phone (Windows Store).

2. Beställ Mobilt BankID

Beställ direkt i mobilbanken, internetbanken eller på ett bankkontor.

3. Skapa säkerhetskod

Säkerhetskoden använder du i mobil- och internetbanken, med Swish och många andra tjänster hos myndigheter och företag.

Fördelar med Mobilt BankID

Med Mobilt BankID får du tillgång till alla tjänster i Mobil- och Internetbanken, enkelt och säkert. Godkänn Swish- betalningar och Mobilt BankID fungerar dessutom som din digitala namnteckning hos Skatteverket, Försäkringskassan och många andra myndigheter och företag.

Men framförallt gör Mobilt BankID det mycket lättare att ha banken i fickan.

Mobilt BankID är det enda du behöver

Mobilt BankID är det enda du behöver för att använda både mobil- och internetbanken. Logga in och sköt alla dina ärenden, som att göra överföringar, betala räkningar, och godkänna direktbetalningar.

Du som är under 18 år kan också använda Mobilt BankID. Kom in till oss på banken, så hjälper vi dig. Det räcker med att en förmyndare har med sig fullmakt.

Smidigare än dosan

Logga in med det Mobilt BankID som du vill aktivera i Mobil- eller Internetbanken. Aktivera med hjälp av kodkortet och sen kan du även lägga till nya betalnings- och överföringsmottagare, tryggt och utan krångel.

Beställ kodkort

Kodkortet skickas hem till dig när du beställt ett Mobilt BankID för första gången. Kodkortet används bara vid ett tillfälle per nerladdat Mobilt BankID.

Enda gången du ska använda kodkortet är när du ska aktivera ditt Mobila BankID för utökad användning. Utökad användning innebär att du kan du lägga till nya betalningsmottagare med ditt Mobila BankID. Om du inte aktiverar utökad användning kan du ändå göra betalningar till mottagare som du redan har i din mottagarlista när du är inloggad med Mobilt BankID.

Har du tappat bort ditt kodkort kan du beställa ett nytt i internetbanken under Tillval – BankID.

Identifiera dig hos myndigheter och företag

Deklarera hos Skatteverket, vabba i mobilen hos Försäkringskassan, få koll på pensionen på Min Pension eller logga in på CSN. Mobilt BankID är ett sätt att identifiera dig och sköta dina ärenden hos olika myndigheter och företag. Det är din digitala namnteckning helt enkelt!

Pris

Mobilt BankID är kostnadsfritt i banken. Eventuella avgifter för datatrafik vid användning av tjänsten betalas till mobiloperatören.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

TELEFONBANKEN

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet: +46 771 22 11 22

KUNDCENTER FÖRETAG

Öppet alla dagar 07.00-23.00*
Från Sverige: 0771-33 44 33
Från utlandet: +46 771 33 44 33

DIGITAL SUPPORT

Öppet dygnet runt*
Från Sverige 0771-97 75 12

SPÄRRA KORT

Öppet dygnet runt
Från Sverige:  08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

*Andra öppettider kan förekomma under storhelger

OM BANKEN

Clearing: 8114-1
BIC/Swift: SWEDSESS
GIIN: NQHBSU.99999.SL.752
Bankgiro: 981-1142
Org. nr: 582000-5345
Styrelsens säte: Hedemora

SÖDRA DALARNAS SPARBANK

Hökartorget 5, Box 204
776 28  Hedemora
info@sodradalarnassparbank.se

Telefon: 0225-358 00
facebook.com/sodradalarnassparbank

Tro, hopp och Klöver-logotype